Berlingske Business

Scandinavian Tobacco Group forbereder cubansk indtog

Anders Colding Friis, adm. direktør Scandinavian Tobacco Group.
Anders Colding Friis, adm. direktør Scandinavian Tobacco Group holder en cigar. Foto:

Scandinavian Tobacco Group (STG), der børsnoteres 10. feb., har som ambition om at bruge cubansk tobak i selskabets håndrullede cigarar.

Den danske tobaksgigant indleder derfor samtaler med styret i østaten, som er kommet mere ind i varmen hos blandt andet USA, der ventes at ophæve sin handelsembargo inden for de kommende år.

Det skriver Børsen.

29BUSScandinavian-Tobacco#2.jpg

Ifølge prospektet, der er blevet fremlagt forud for STG's børsnotering, fremgår det, at håndrullede cigarer udgør 29 pct. af koncernens salg, og administrerende direktør, Niels Frederiksen, ser det derfor som vigtigt at få et samarbejde med Cuba.

»Vi forudser en opblødning i relationerne med Cuba inden for to til tre år, og der vil vi gerne sikre os, at vi parallelt med en ophævelse af embargoen også får adgang til at sælge cigarer med cubansk tobak. Det er klart, at cubanske cigarer er et stort varemærke, og vi ville stå stærkere i konkurrencen hvis vi også kunne sælge cubanske cigarer«, siger Niels Frederiksen til Børsen.

BM

For at STG kan få gavn af en ophævet handelsembargo kræver det dog, at Cuba på sin side bløder op for det statslige monopol på tobak, der har ligget på markedet siden 1962.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen