Berlingske Business

Rynkeby bliver tysk

Billede
Arla Foods har netop solgt sit datterselskab Rynkeby til tyske Eckes-Granini Group GmbH, der er en af Europas førende producenter af mærkevaredrikke baseret på frugt. Foto:

Arla Foods har netop solgt sit datterselskab Rynkeby til tyske Eckes-Granini Group GmbH, der er en af Europas førende producenter af mærkevaredrikke baseret på frugt.

Torsdag formiddag bød på en saftig nyhed. Arlas Foods meddelte, at man har solgt  juice- og saftproducenten Rynkeby.

Køberen er tyske Eckes-Granini Group GmbH, der er en af Europas førende producent af mærkevaredrikke baseret på frugt.

Rynkeby er Nordens største juice- og saftproducent med et årligt salg på mere end 130 millioner liter i først og fremmest Danmark, Sverige og Finland.

Rynkeby Foods har hovedsæde i Ringe og sælger årligt mere end 130 mio. liter juice og saft i først og fremmest Danmark, Sverige og Finland. Omsætningen i 2015 var på ca. én milliard kr.

Der er 200 ansatte i Rynkeby. Produkternes sælges under varemærkerne Rynkeby og God Morgon. Rynkeby blev stiftet tilbage i 1934 og har været 100 procent ejet af Arla siden 1998.

Juice

Køberen Eckes-Granini Group GmbH med hovedsæde i Nieder-Olm, tæt på Mainz har 1.500 ansatte og eksporter til 70 lande. Rynkebys nye ejer har to internationalt kendte kvalitetsbrands Granini og Pago plusen håndfuld lokale brands.

Arla har for at koncentrere sig om kerneforretningen, produktion af mejeriprodukter, gennem et par årtier solgt datterselskaber, som ikke har direkte tilknytning til den produktion.

Rynkeby var det sidste datterselskab i Arla, som ikke havde noget med mælk at gøre. I kølvandet på finanskrisen dykkede omsætningen i Rynkeby markant. Men i de senere år har Rynkeby formået både at øge salget og at tjene flere penge på bundlinjen.

Juice

»Opkøbet af Rynkeby er endnu en vigtig milepæl i Eckes-Graninis internationale vækststrategi. Vi er stolte over at kunne byde Rynkeby og de engagerede medarbejdere velkommen og er glade for at kunne tilføre Eckes-Granini to nye stærke brands, der passer perfekt ind i vores produktsortiment,« siger Thomas Hinderer, bestyrelsesformand og topchef i Eckes-Granini Group.,

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen