Berlingske Business

Rygter om fusion mellem Sabmiller og AB Inbec bobler op igen

US-ANHEUSER-BUSCH-INBEV-EYES-POTENTIAL-PURCHASE-OF-RIVAL-MILLER
Foto:

Verdens største bryggeri, AB Inbev, overvejer ifølge rygtebørsen at opsluge verdens nummer to, Sabmiller.

Verdens næststørste bryggeri Sabmiller har mistet sin finansdirektør. Jamie Wilson har forladt selskabet, hvilket har rystet både internt i Sabmiller og investorerne, skriver The Times.

Og den uventede direktørexit giver opkøbsrygter ny næring.

Det har flere gange været fremme, at verdens største bryggeri, AB Inbev, er interesseret i at sluge lillebror - nummer to i verdenen. Og sker det, vil der være tale om en handel til den svimlende værdi af omkring 75 mia. pund - svarende til 701,9 mia. kr., skrev nyhedsbureauet Dow Jones Newswire for blot en uge siden.

Richard Farnsworth, der er talsmand for Sabmiller, siger til The Times, at han ikke ikke vil spekulere i, hvorfor Wilson har forladt selskabet - men siger, at "han har indgav sin afsked af personlige årsager". Ifølge den britiske avis er de "personlige årsager" ikke relateret til Wilsons helbred.

Men analytikere mener, at AB Inbev kan se direktørafgangen som en ustabil ledelse hos Sabmillers for at lancere sin overtagelseplan. Og spekulationer betød, at aktierne i Sabmiller steg i sidste uge, Wilsons tilbagetræden blev meddelt.

James Wilson kom til Sabmiller i 2005 og blev finansdirektør i 2011.

Rygterne om en konsolidering af de to bryggerier har flere gange været fremme over de seneste år, men hidtil uden at det har kastet en aftale af sig.

SAFRICA-BEER/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen