Berlingske Business

Royal Unibrew satser stort på specialøl

nn
Royal Unibrew Foto:

Det danske bryggeri Royal Unibrew udvider nu ølforretningen med et husbryggeri, der fremover skal producere en lang række specialøl.

Det skriver Dagbladet Børsen.

Det nye bryggeri skal styrke Royals Unibrews position på et ølmarked, hvor salget af pilsnere og andre traditionelle øltyper er stagneret siden 2007. I samme periode er danske specialbryg gået frem fra en andel på 3,3 pct. til 6,3 pct. af det danske ølmarked.

unibrew

»Der er ingen tvivl om, at det her sker, fordi vi ser et marked, der er i udvikling. Vi taler om en ølrevolution, og så bliver vi jo også nødt til at kigge på det,« siger Jesper Larsen, marketingchef for craftbeer i Royal Unibrew, til Dagbladet Børsen.

Husbryggeriet er placeret i Odense, og kan klare små mængder bryg på helt ned til 2500 liter. Alene i år har Royal Unibrew eksperimenteret med 22 nye øltyper.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen