Berlingske Business

Royal Unibrew køber Cult og Mokaï

BT 2-2 ENERGIDRIK
Foto:

Bryggerikoncernen Royal Unibrew har fredag købt Bev.Con ApS, der ejer varemærker som CULT Energy, SHAKER og MOKAÏ.

Handelen til 350 mio. kr. omfatter selskabets omkring 40 medarbejdere, som beskæftiger sig med de kommercielle aktiviteter, mens produktion og logistik udføres af tredje part.

Købet er i tråd med Royal Unibrews strategi om at være en fokuseret og stærk regional drikkevarevirksomhed med markedsledende positioner inden for drikkevarer i Norden og Baltikum suppleret af stærke niche-positioner på f.eks. det italienske marked og de internationale markeder for maltdrikke, skriver Royal Unibrew i en meddelelse til fondsbørsen.

»CULT introducerede som de første energidrikke til det danske marked og har derudover med ligeledes stort entreprenørskab haft stor indflydelse på udviklingen af kategorier inden for RTD/cider. Købet af CULT understøtter dermed vores strategi om at være en fokuseret og stærk national leverandør af kvalitetsdrikkevarer – herunder energidrikke og RTD/cider. CULT har i lighed med Royal Unibrew et stærkt kommercielt forbruger- og kundefokus, og vi forventer, at vi i fællesskab med CULTs engagerede medarbejdere styrker vores position i markedet inden for disse kategorier. Med købet forventer vi at kunne opnå øget distribution og aktivering af CULT porteføljen og dermed at skabe værdi for vores aktionærer,« siger Hans Savonije, CEO i Royal Unibrew.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen