Berlingske Business

Rigmænd skyder millioner i Nørrebro Bryghus - igen igen

Nørrebro Bryghus
Arkivfoto Foto:

Selvom Nørrebro Bryghus taber penge og egenkapitalen er gledet i minus, er ejerkredsen fortrøstningsfuld og giver igen det kendte selskab en kapitalindsprøjtning.

Der er røde tal på bundlinjen, egenkapitalen er væk og forretningen overlever kun fordi ejerkredsen igen har indskudt millioner af kroner. Det skriver Børsen på baggrund af 2012-årsregnskabet fra Nørrebro Bryghus.

Alligevel er Frederik Heegaard, som ejer godt 66 procent af Nørrebro Bryghus og søsterselskabet Baldersbrønde Bryggeri fortrøstningsfuld.

»Egenkapitalen er væk, så vi har lånt selskabet nogle penge. Alligevel er vi faktisk relativt tilfredse, fordi vi i forhold til året før har fået en markant bedre indtjening sidste år, hvis man samtidig tager med i betragtning, at vi har haft nogle store engangsomkostninger til fratrådt personale,« siger han til Børsen.

Efter flere kapitalindsprøjtninger skulle 2012 ellers have været året, hvor bryghuset fik sorte tal på bundlinjen, men selvom det er reduceret i forhold til tidligere, er der minus i både Nørrebro Bryghus, der taber 1,3 millioner kroner, og Baldersbrønde Bryggeri, som noterer 6,8 millioner i minus på driften.

Dermed skrider egenkapitalen i begge selskaber tilsammen ned i minus 3,2 millioner kroner og begge selskaber får en revisoranmærkning med på vejen.

Men Frederik Heegaard og hans partner, Lars Thuesen, der ejer 33 procent af selskaberne, kaster ikke håndklædet i ringen.

»Vi har passeret point of no return, og det ville være fjollet at stoppe nu. Jeg ved, jeg bliver stillet til regnskab for det, men jeg siger ikke desto mindre, at det er mit håb og også min forventning, at vi får de sorte tal, vi vil have, på bundlinjen her i 2013,« siger Frederik Heegaard, der blandt andet er blevet rig på at sælge feriehusudlejningsselskabet Novasol til kapitalfonden Polaris i 2002.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen