Berlingske Business

Rekordoverskud på madkasser giver 40 millioner til ejerne

Annette Hartvig Larsen
Annette Hartvig Larsen er en af bagmændene bag Aarstiderne. Foto:

Det går strygende for fødevarevirksomheden Aarstiderne, der har næsten dobbelt så stort overskud i 2014 som året før. Nu får ejerne millionudbetaling.

Danskerne vil have økologiske grøntsager til dørtrinnet. Det mærker virksomheden Aarstiderne, der for andet år i træk fremviser flot fremgang i overskuddet. Det giver gevinst på 40 millioner kroner over to år til ejerne, skriver Børsen fredag.

Medstifter i Aarstiderne, Thomas Harttung, er hovedaktionær og høster dermed den største gevinst. Medstifter Søren Ejlersen, Administrerende direktør Annette Hartvig Larsen og andre sidder på 30 procent, mens en hollandsk kapitalfond med navnet Triodos Organic Growth Fund sidder på resten. De får altså del i udbetalingen på 40 millioner, som blandt andet kommer fordi Aarstiderne har præsteret en flot og konstant vækst i forretningen de seneste år.

»Det går godt, men vi er bittesmå i forhold til andre fødevareleverandører. Hvis vi bliver ved med at lave noget, der er interessant, er der masser af plads til at vokse,« siger direktør Annette Hartvig Larsen.

Aarstiderne har fundet en solid forretningsmodel, og danskerne vil øjensynligt have flere grøntsager og madkasser fra Aarstiderne. I 2014 steg omsætningen til 368 millioner fra 300 millioner året før, og væksten kommer især af, at de nuværende kunder køber større og dyrere pakker fra firmaet.

Overskuddet er næsten fordoblet fra 2013 til 2014, hvor Aarstiderne har overskud på 21,5 millioner kroner. Aarstiderne forventer selv, at væksten fortsætter og, at overskudsgraden som minimum kan fastholdes.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen