Berlingske Business

Proteinbarer løftede salget hos Kellogg's

KELLOGG-RESULTS/
Foto:

Morgenmadsproducenten havde et godt andet kvartal, og det har også kastet en opjustering af sig.

København. Cornflakes og Frosties stod lidt i baggrunden hos morgenmadsproducenten Kellogg's. Proteinbarer har været med til at løfte salget.

RXBAR, der producerer proteinbarer, blev købt af Kellogg's i oktober 2017, og det begynder selskabet nu at kunne se på salget.

Salget steg næsten 6 procent, og foruden RXBAR var en konsolidering af den nigerianske distributør Multipro medvirkende til stigende toplinje.

Det er noget, der glæder topchefen.

- Vi er tilfredse med endnu et kvartal, hvor vi forbedrer vores toplinje og har stærk indtjeningsvækst, på trods af et signifikant boost af investeringerne i vores brand, siger Steve Cahillane, der er administrerende direktør i Kellogg's.

Chefens kommentar fremgår af selskabets regnskab, der er offentliggjort torsdag eftermiddag dansk tid.

Kellogg's solgte i årets andet kvartal for 3,4 millioner dollar, svarende til cirka 22 millioner kroner.

Morgenmadsproducenten har som følge af et godt kvartal også opjusteret sine forventninger til salget for hele 2018.

Der ventes nu en salgsvækst på 4-5 procent, hvor der før var estimeret en salgsvækst på 3-4 procent.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen