Berlingske Business

Pizza Hut-ejer opjusterer for anden gang i år

YUMBRANDS-RESULTS/
Pizza Hut. Foto:

Den amerikanske fastfoodkæde Yum Brands, der står bag blandt andet Kentucky Fried Chicken, Pizza Hut og Taco Bell, slog analytikernes estimater i andet kvartal.

Koncernen hævede samtidig sin prognose for hele året efter solid fremgang i især KFC-kæden i det tidligere problemramte kinesiske marked.

Yum-koncernen fremlagde efter børstid onsdag et justeret overskud per aktie på 75 cent i andet kvartal, hvor gennemsnittet af analytikernes estimater indsamlet af Bloomberg News lød på 74 cent per aktie.

Delicious hamburger and fries

Koncernen er ved at frigøre sig fra den kinesiske forretning for i stedet at at fokusere på de hjemlige forretninger, og det stigende KFC-salgsmomentum i Kina gør en udskilning mere attraktiv.

Yum Brands venter nu en fremgang i driftsresultatet på mindst 14 pct. i år, hvor der tidligere var tale om en forventet fremgang på 12 pct. Det er anden gang i år, at koncernen opjusterer med 2 pct.point.

FILES-US-CHINA-RESTAURANTS-MARKETING-HONGKONG-SKOREA-MCDONALDS

Trods den kinesiske fremgang var der opbremsning i salget på hjemmefronten i USA. Den samlede omsætning kunne ikke leve op til analytikernes estimater med et salg på 3,01 mia. dollar mod de ventede 3,09 mia. dollar.

»Udfordrende brancheforhold i USA bidrog til de bløde salgsresultater,« pointerede koncernchef Greg Creed ifølge Bloomberg News.

Yum-aktien steg med 4,7 pct. til 89,75 dollar i eftermarkedet.

US-PRICE-OF-MILK-RISES, -POTENTIALLY-RAISES-COST-OF-CHEESE-AND-P

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen