Berlingske Business
11:14Jyske Bank: Britisk selskab trækker sig fra shortvæddemål med tab

Philip Morris vil samarbejde om udfasning af cigaretter

PHILIPMORRIS-OUTLOOK/
Verdens største tobaksselskab, Philip Morris, der blandt andet producerer Marlboro, proklamerer, at selskabet med tiden vil stoppe med at sælge konventionelle cigaretter. Foto:

Verdens største tobaksselskab, Philip Morris, der blandt andet producerer Marlboro, proklamerer, at selskabet med tiden vil stoppe med at sælge konventionelle cigaretter. Topchefen for selskabet siger således, at han håber på et samarbejde med regeringer om udfasningen af cigaretter i samfundet.

Det skriver den britiske avis The Independent.

Udtalelsen fra topchefen, André Calantzopoulos, kom i forbindelse med selskabets lancering af produktet Iqos, som er en røgfri cigarret, der kun indeholder en meget lille fraktion af de skadelige kemikalier, der er til stede i konventionelle cigaretter.

philip morris

- Jeg tror, at der vil komme et tidspunkt, hvor vi har fået taget de alternative produkter nok til os, så vi sammen med regeringer kan lave en udfasningsperiode for cigaretter. Jeg håber, at tiden vil komme inden længe, siger André Calantzopoulos til BBC.

At skille sig af med traditionelle cigaretter vil ikke være nemt for tobaksselskaberne og deres aktionærer. Sidste år generede cigaretter eksempelvis en omsætning på 74 mia. dollar hos Philip Morris.

30BUSPix-L-gismose-butik-13.jpg

RB PLUS PFS Derfor er det så svært at bryde dårlige vaner

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen