Berlingske Business

Pepsis overskud overrasker positivt

PEPSICO-RESULTS/
Den amerikanske læskevaregigant Pepsi overgik analytikernes forventninger i årets første tre måneder, hvor selskabet har været presset af ugunstige valutakursudsving. Foto:

Den amerikanske læskevaregigant Pepsi overgik analytikernes forventninger i årets første tre måneder, hvor selskabet har været presset af ugunstige valutakursudsving.

Pepsi opnåede i første kvartal en justeret indtjening på 0,89 dollar per aktie, hvilket var et pænt stykke højere end forventet, da aktieanalytikere adspurgt af Bloomberg havde regnet med et plus på 0,81 dollar.

Overskuddet kom i mål på baggrund af en omsætning på 11,9 mia. dollar, hvilket var et fald på omkring 300 mio. dollar i forhold til første kvartal året før.

Det er blandt andet valutakursudsving, som har presset salget, og på den rapportede indtjening betyder det også tilbagegang.

Pepsi

Pepsis overskud på bundlinjen faldt med 23 pct. til 945 mio. dollar. Det er ifølge Pepsi - ud over valutakurser - også en nedskrivning på selskabets ejerskab i drikkevarekoncernen TAB, der har presset indtjeningen.

På ledelsesgangen er der tilfredshed med udviklingen i første kvartal, hvis man ser på de underliggende resultater, hvor der var en fremgang på 12 pct. på driften.

Royal Unibrew - Faxe Bryggeri

- Vi leverede stærke driftsresultater i første kvartal, hvilket var drevet af en balanceret eksekvering af vores kommercielle agenda og produktivitetsprogram.

- Vores marketingsinitiativer og produktlanceringer genererer solid organisk toplinjevækst, og vores fokus på effektivitet i vores produktion medvirkede til en markant forbedring af vores overskudsgrad, siger Indra Nooyi, der er administrerende direktør hos Pepsi, i en kommentar til regnskabet.

Pepsi fastholder de finansielle forventninger til hele året og regner forsat med en indtjening per aktie på 4,66 dollar.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen