Berlingske Business

PepsiCo leverer lidt større overskud end ventet

PEPSICO-AD/
FILE PHOTO : A bottle of Pepsi is seen in this photo illustration February 10, 2015. REUTERS/Jim Young/Illustration/File Photo Foto:

Den amerikanske læskedrikgigant PepsiCo ramte stort set lige i øjet på analytikernes forventninger med sine resultater for første kvartal, hvor bundlinjen dog blev lidt federe end ventet.

Selskabet, der er kendt for sodavand som Pepsi, 7UP, Mirinda og Mountain Dew, hentede i januar, februar og marts et overskud per aktie på 0,94 dollar, mens analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News havde regnet med et plus på 0,92 dollar.

Resultatet blev hentet på baggrund af en omsætning på 12,0 mia. dollar i kvartalet - helt som analytikerne havde ventet.

Britt og vand

For hele 2017 fastholdes forventningerne desuden, hvorfor PepsiCo fortsat regner med at levere en organisk vækst på "mindst" 3 pct.

I første kvartal var den organiske vækst på 2,1 pct., men selskabet havde også selv - ved årsregnskabet for 2016 - afsløret, at væksten ville blive "under" 3 pct. i perioden.

PepsiCo-aktien stiger med 0,6 pct. til 114,80 dollar i onsdagens amerikanske formarked.

Britt og vand

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen