Berlingske Business

Pepsi leverer lidt bedre end forventet

PEPSICO-RESULTS/
Sodavandsselskabet fastholder sine forventninger om en organiske vækst i hele forretningen på 2,3 pct. i 2018. Foto:

Det amerikanske selskab, Pepsico, der blandt brygger sodavanden Pepsi, har afleveret regnskab for første kvartal, der slår analytikernes forventninger.

Kerneindtjeningen per aktie landede på 96 cent, hvor analytikerne ifølge Bloomberg News havde ventet et resultat på 93 cent per aktie.

Den organiske vækst endte på 2,3 pct., hvilket var bedre end de 1,66 pct., som analytikerne havde regnet med.

Til gengæld var der nedgang i den organiske vækst på det nordamerikanske marked og i Latinamerika, viser regnskabet.

business

Her skrumpede væksten med henholdsvis 3 pct. og 4 pct.

»Selv om vi forsat er udfordret i Nordamerika, har sektoren oplevet løbende forbedringer på toplinjen siden fjerde kvartal 2017. Vi er fortsat med at investere og tage markedsandele i en række hurtigvoksende områder,« siger den administrerende direktør, Indra Nooyi, i regnskabet.

»Men vi anerkender, at vi er nødt til at investere mere i sodavand, hvilket vi har planer om at gøre,« siger hun.

ThomasBorgen

Sodavandsselskabet fastholder sine forventninger om en organiske vækst i hele forretningen på 2,3 pct. i 2018.

Aktien stiger 0,2 pct. i formarkedet.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen