Berlingske Business

Ølguruens overskud er næsten halveret

Mikkeller
Perosnale omkostningerne er steget sidste år hos bryggeriet Mikkeller. Foto: Betina Garcia. Foto:

Bryggeriet Mikkeller fik et plus på bundlinjen på lige under 9,2 mio. kr. sidste år. Det er nedgang omkring 8,5 mio. kr. i forhold til året før.

Det koster penge at udvide forretningen og ekspandere. Det må en af landets største øl-iværksættere, Mikkel Borg Bjergsø, sande. Regnskabet for virksomheden Mikkeller aps er netop kommet på gaden, og det viser et resultatet af den primære drift på 9,2 mio. Kr.

Det er en pæn nedgang i forhold til de to foregående år, hvor der har været et plus på henholdsvis 17,8 mio. kr. i 2016 og 19,8 mio. kr. i 2015. Mikkeller opgiver ikke omsætningen, men dykker man ned i regnskabet kan man se, at bruttofortjenesten er faldet lidt.

Mere præcist fra 32,4 mio. kr. til 30,2 mio. kr. Men det, som trækker bundlinjen ned, er øgede personaleomkostningerne. De var på 13,4 mio. Kr. i 2016 og steg sidste år til 19,5 mio. kr.

Mikkel Borg Bjergsø står først og fremmest bag bryggeriet Mikkeller, men han har også startet en løbeklub af samme navn. Han annoncerede tidligere i år, at han vil til at lave chokolade og løbetøj, og har også åbnet en ny brewpub i New York.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen