Berlingske Business

Ølgigant trækker op

Verdens største bryggerigruppe vinder markedsandele.

Verdens største bryggerigruppe Anheuser-Busch Inbev, der blandt andet producerer Budweiser og Stella Artois ølmærkerne, vinder markedsandele på syv af bryggeriets kernemarkeder, heriblandt i Belgien og Storbritannien.

I Storbritannien opererer også Carlsberg, men ellers er den store bryggerigruppe ikke i direkte konkurrence med Carlsberg på mange markeder, da kernemarkederne for AB InBev er Nord og Sydamerika.

AB Inbev kan takke ølmærket Stella Artois for, at det går fremad på det britiske marked. AB Inbev har lanceret Stella Artois i en 4. pct. udgave sammen med en ny kreativ strategi, hvilket altså har givet pote. Stella Artois' volumen voksede 6,6 pct. i 2. kvartal af 2009, mens det samlet set i første halvår af 2009 voksede med 3,7 pct.

Overskuddet i andet kvartal steg 13 procent. Resultatet før renter, skat, afskrivninger og amortisering af goodwill steg til 3,6 mia. dollar fra 3,18 mia. dollar. Dermed var resultatet bedre end forventningen hos analytikere adspurgt af Bloomberg News, der havde ventet 3,21 mia. dollar.

Nettooverskuddet steg til 1,07 mia. dollar i Q2 mod analytikernes forventning om 1,01 mia. dollar.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen