Berlingske Business

Nyt Pepsi-samarbejde giver Royal Unibrew lukrativ position

US-SAN-FRANCISCO-APPROVES-ORDINANCE-FOR-HEALTH-WARNINGS-FOR-SUGA
Foto:

Bryggeriet Royal Unibrew skal fra starten af det nye år producere, sælge og distribuere læskedrikke som Pepsi, Pepsi Max og Mirinda i Letland, Litauen og Estland, og det nye Pepsi-samarbejde stiller selskabet i en lukrativ stilling og gør bryggeriet til en mere interessant samarbejdspartner.

Sådan lyder vurderingen fra senioranalytiker Morten Imsgard fra Sydbank til Ritzau Finans.

- Der er meget spændende perspektiver i, at Royal Unibrew gør det så godt som distributør, at det faktisk kan blive ved med at udvide de her aftaler. Det giver dem en lukrativ position, som også er med til at understøtte den styrkede overskudsgrad, fordi det bliver billigere at distribuere produkterne, når de har den brede produktpalette, siger Morten Imsgard.

Bryggeriet skal desuden distribuere snackprodukter i Danmark for Lays og Bugles, som Royal Unibrew overtager fra Pepsico.

- Da selskabet købte finske Hartwell, fik det også udbygget sit samarbejde med Pepsi i den region, og nu ser det ud til, at Royal Unibrew igen styrker sit samarbejde med Pepsi omkring at tage nogle supplerende produkter som snack, og det er rigtig vigtigt for selskabet at have den distributionsaftale med Pepsi, fordi det betyder, at det kan komme ud til kunderne med en fyldt lastbil og med en fuld produktpalette, siger Morten Imsgard.

Han forklarer, at en bredere produktpalette gør Royal Unibrew til en mere interessant samarbejdspartner for de supermarkeder, som ønsker partnere, der kan levere en attraktiv produktpalet over alle produktkategorier.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen