Berlingske Business

Nye produkter sikrer Unibrews indtjening i dårligt sommervejr

Royal Unibrew - Faxe Bryggeri
Foto:

Royal Unibrew sikrede sin indtjening i tredje kvartal trods dårligt sommervejr.

København. Sommeren 2017 var våd og kold og opildnede ikke ligefrem forbrugerne til at øge forbrug af øl og sodavand. Alligevel fastholdt den danske bryggerikoncern Royal Unibrew nogenlunde sin indtjening i tredje kvartal.

Det viser selskabets regnskab.

Bryggeriet afsatte lidt færre hektoliter drikkevarer i tredje kvartal - 2500 mod 2581 i samme periode 2016 - og omsætningen faldt et lille nøk fra lige over 1,7 milliarder til lige under.

Men resultat før skat landede på 355 millioner akkurat som efter juli, august og september i 2016.

- Vi forbedrede også fortsat vores indtjeningsmarginal ved at forbedre vores kanal- og produktmiks gennem fortsat udvikling af nye produkter som Royal Økologisk, Faxe Kondi Sommer og Kissmeyer-produkter, siger topchef Hans Savonije i regnskabet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen