Berlingske Business

Nu vil McDonald's forsøge sig med bordservering

maccen
maccen Foto:

Burgerkæden McDonald's kæmper med kraftigt faldende resultater, så nu forsøger den sig med bordservering for at genvinde terræn i fastfood-land.

Nu kan englænderne stille og roligt tage plads, undersøge menukortet og afvente en tjener, når de ønsker at sætte tænderne i en Big Mac. McDonald's forsøger nemlig at afmærke territorie i fastfood-land ved at gøre tingene lidt langsommere.

Forsøget med bordservering sker i en afdeling i Greater Manchester, men McDonald's planlægger allerede at udrulle ordningen til 11 andre engelske restauranter i denne måned, inden konceptet skal bredes ud til resten af England.

Bordservering er kædens nyeste forsøg på en oprustning og modernisering af McDonald's image i et konkurrencefelt, hvor kæder som Five Guys, Shake Shack, Chipotle og ærkerivalen Burger King truer mastodonten.

MACCEN

Kunderne kan bestille burgere og nuggets direkte fra digitale kiosker eller tabletudstyret personale og derefter afvente bordservering. Initiativet er målrettet unge familier, som kan have svært ved at jonglere med både bakker, burgere og børn på samme tid. Den klassiske kassebestilling bliver dog bevaret til dem, som stadig foretrækker en hurtig burger på farten.

Konceptet er en del af McDonalds nye strategi, som skal puste liv i virksomheden. Adminstrerende direktør siden marts 2015, Steve Easterbrook, har en stor opgave foran sig, efter at McDonalds har lidt tilbagegang på sin hjemmebane. I 2014 styrtdykkede kædens amerikanske overskud nemlig med 14 procent - en af de værste præstationer i kædens historie.

NEW YORK, NY - SEPTEMBER 13: A customer eats with a 21 ounce cup

Den nye McDonalds UK direktør, Paul Pomroy, har sat et fornyelsesprogram i gang, som The Times har estimeret til at koste mere end 350 millioner pund. Udover digitale kiosker skal restauranterne forsynes med nye glasfacader og tablets som legetøj til de yngste.

»Vi har lyttet til kundernes kritik og for at imødekomme deres voksende forventninger, vil vi investere signifikant i vores restauranter for at skabe et spændende nyt miljø og forbedre kundeoplevelsen,« sagde Pomroy tidligere i år.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen