Berlingske Business

Nestlé varsler lavere vækst grundet prispres

NESTLE-THIRDPOINT/
Arkivfoto. Nestlé opnåede i første halvår en organisk vækst på 2,3 pct. Foto:

Den schweiziske fødevarekoncern Nestlé har lavet en mindre justering af forventningerne til 2017.

Første halvdel af året har budt på øget salg, men priserne er til den bløde side, og det rammer væksten.

nescafe

Nestlé opnåede i første halvår en organisk vækst på 2,3 pct., hvilket ifølge Bloomberg News lå under analytikernes forventning på 2,7 pct.

»Den organiske vækst har ikke helt levet op til forventningerne i første halvår. Mens volumenerne fortsætter med at ligge i den gode ende af vores industri, og så er priserne fortsat dæmpede«, siger topchef Mark Schneider i en kommentar til tallene.

For hele 2017 ser Nestlé nu en organisk vækst i den lave ende af intervallet 2-4 pct.

Det schweiziske selskab landede i første halvår et driftsoverskud på 6,8 mia. schweizerfranc (45,4 mia. kr.), hvilket var en spids over det ventede plus på 6,67 mia. schweizerfranc (44,5 mia. kr.).

SWITZERLAND-FOOD-NESTLE

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen