Berlingske Business

Nestlé udvikler madvarer til sygdomsbehandling

SWITZERLAND BUSINESS NESTLE
Arkivfoto: Nestlé logo. Foto:

I kontrast til kosttilskud, som er beregnet sunde mennesker, er de nye medicinale madvarer videnskabeligt skræddersyet til behandling af mennesker med kroniske sygdomme.

Den schweiziske mad- og drikkevaregigant Nestlé er i færd med at udvikle madprodukter med henblik på at behandle sygdomme. Dette sker på baggrund af det stigende antal ældre og skuffende salgstal, skriver Wall Street Journal.

I kontrast til kosttilskud, som er beregnet sunde mennesker, er de nye medicinale madvarer videnskabeligt skræddersyet til behandling af mennesker med kroniske sygdomme.

WATER-BEVERAGES/

De indeholder aktive ingredienser ekstrakteret fra fødevarer som tomater, vindruer og kaffebønner. Dette marked for pulver og drikkevarer til sygdomsbehandling anslås til at være næsten 100 mia. kr. værd, skriver Wall Street Journal.

»For mange lidelser, som for eksempel aldersrelateret demens, er der et stort klinisk behov for nye metoder, og her kan mad gøre en stor forskel«, siger Ed Baetge, leder af Nestlés institut for helbredsvidenskab, til Wall Street Journal.

Honey drip in jar

Nestlé har misset deres salgsvækst-mål på 5-6 pct. tre år i streg, og især salg af produkter som frysepizza og is er svækket.

Derudover anslås det, at andelen af den globale befolkning over 60 vil stige fra 12 pct. til hele 22 pct. i år 2050. Det er på baggrund af disse realiteter, at firmaet for fem år siden godkendte et 500 mio. dollar stort budget til at udvikle medicinale madvarer i jagt på ny salgsvækst.

Rema1000 i Lyngby. Forsidebud.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen