Berlingske Business

Nestlé rammer udenfor skiven efter svag afslutning på 2017

FILES-SWITZERLAND-FRANCE-COMPANY-REORGANIZATION-JOB
»Vores organiske salgsvækst i 2017 endte inden for det forventede interval, men under vores egne forventninger, særligt på grund af en svag salgsudvikling mod slutningen af året.« - Administrerende direktør Mark Schneider Foto:

Schweiziske Nestlé, der er verdens største producent af mad- og drikkevarer, har ikke kunnet leve op til analytikernes forventning i 2017 målt på den organiske salgsvækst.

For helåret endte den organiske salgsvækst nemlig på 2,4 pct., hvor der blandt analytikerne var ventet en vækst på 2,7 pct. ifølge Bloomberg News.

»Vores organiske salgsvækst i 2017 endte inden for det forventede interval, men under vores egne forventninger, særligt på grund af en svag salgsudvikling mod slutningen af året.«

»Salgsfremgangen i Europa og Asien var opmuntrende, mens Nordamerika og Brasilien fortsatte med at have udfordringer,« siger Mark Schneider, der er administrerende direktør for Nestlé, i forbindelse med regnskabet.

30BUSNestl-111129.jpg

For det nye år venter fødevareproducenten, der blandt andet er kendt for brands som Nescafé og Smarties, at realisere en organisk salgsvækst mellem 2 og 4 pct.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen