Berlingske Business

Nestlé rammer over skiven efter salgsfremgang på tværs af markeder

NESTLE-PALMOIL
REUTERS/Denis Balibouse/File Photo Foto:

Den schweiziske fødevaregigant Nestlé, der er kendt for en række brands inden for blandt andet kaffe, chokolade, vand og mad på frost, ramte over skiven i andet kvartal, og i torsdagens regnskab indsnævrer selskabet også forventningerne til hele året.

I de første seks måneder af 2018 havde Nestlé en organisk omsætningsvækst på 2,8 pct., og det var højere end analytikernes forventninger, der lød på 2,5 pct., viser estimater indsamlet af Bloomberg News.

Selskabet, der blandt andet ejer mærker som Kit Kat, Cheerios og Nescafé, havde særlig stor vækst i AOA-området, der dækker over Asien, Stillehavet og området i Afrika, der ligger syd for Saharaørkenen. Her voksede salget organisk med 4,4 pct. i halvåret, hvilket var helt som ventet.

I Nord- og Sydamerika lød den organiske salgsvækst på 1 pct., mens salgsvæksten i Europa, Mellemøsten og det nordlige Afrika landede på 2,5 pct. i de første seks måneder af 2018.

Den samlede omsætning landede på 43,9 mia. schweizerfranc i første halvår. Til sammenligning ventede analytikerne 43,80 mia. schweizerfranc på den post.

Nestlé indsnævrer forventningerne til salgsvæksten i hele 2018, og selskabet sigter nu efter en organisk vækst på 3 pct. Tidligere lød forventningen på en organisk salgsvækst på 2-4 pct.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen