Berlingske Business

Natteliv med trommeslag og sprøjtende champagne

17BUSRestaurant-Hyttefadet.jpg
Hyttefadet i Gl. Skagen. Foto: Sisse Stroyer

Uge 29 er på sit højeste, og på diskotek Hyttefadet i Gl. Skagen holdes stolte traditioner i live i »Hullet« under restauranten.

Hvis nogen troede, at uge 29-gæsterne var blevet trætte at sprøjte med dyr champagne på diskotek Hyttefadet, så må de tro om igen. Traditionen lever i bedste velgående og holdes omhyggeligt i hævd, mens morskaben topper på diskoteket i Gl. Skagen.

Når gæsterne køber en flaske champagne, der er tilstrækkelig dyr og stor, seks liter eller deromkring, serveres den af piger i røde hotpants, mens en trommeslager hamrer en solo i marchtakt, som er tilpasset musikken på diskotekets anlæg. Der afbrændes romerlys, og de øvrige gæster hujer det bedste, de har lært, og rækker deres glas frem for at få del i de dyre dråber. Trommen får også nogle skvæt for at holde skindet sprødt.

nj

En gruppe thailændere, som ankom forleden til Ruths Hotel i fem helikoptere, havde sikret sig et af de dyre borde på Hyttefadet og lærte hurtigt diskotekets stolte champagne-tradition – selv om de virkede en smule trætte efter et par dage i højt gear.

En anden af uge 29s traditioner en golfturneringen i klubben Hvideklit syd for byen. Den afsluttes på Hyttefadet, hvor taberen er iført dametøj – i år en klædelig blåblomstret blazer med matchende nederdel.

nj

Det er imidlertid ikke kun velhavende thailændere, der spenderer kassen på Hyttefadet. I køen udenfor står en flok unge fyre, som har købt et attraktivt bord til 30.000 kr. Et greb i lommen åbenbart – en af dem oplyser, at han tjente sin første million allerede som 21-årig!

1

Dagen derpå er Gl. Skagen sig selv igen. Solen skinner, freden har sænket sig, ældre mænd kommer cyklende i slidt badekåbe for at hente det bestilte morgenbrød på hotellet. Børne­familier går tur med klapvognen, og Mærsk-formanden Michael Pram Rasmussen pudser sin Porsche. I aften går det løs igen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen