Berlingske Business

Morgenmad pynter på svigtende salg hos McDonald's

McDonalds - 20170123153343505_
Burgergiganten McDonald's satser i højere grad på at servere andet end burgere og pomfritter. Det har ifølge selskabet selv båret frugt i det seneste kvartalsregnskab. Free/Colourbox

Omsætningen falder for tiende kvartal i træk, men denne gang ikke så meget, som det var forventet.

New York. Verdens største fastfoodkæde, McDonald's, solgte mere i fjerde kvartal af 2016, end analytikerne havde forventet.

Det er især kædens satsning på morgenmad, der har lokket flere kunder i butikken, fremgår det af regnskabet ifølge Reuters.

Alligevel er det tiende kvartal i streg, at omsætningen falder for McDonald's på verdensplan.

I alt blev der langet blandt andet burgere, cola, kaffe og morgenmad over disken for 6,03 milliarder dollar, hvilket svarer til næsten 42 milliarder kroner.

Det var en smule mere end de 5,99 milliarder dollar, som analytikerne havde sigtet efter.

McDonald's erklærer sig tilfreds med regnskabet, som virksomheden mener, er udtryk for en succesfuld ny strategi, som blev lanceret i 2015.

FILES-US-BRITAIN-LUXEMBOURG-FOOD-TAXATION-MCDONALDS

- For McDonald's var 2016 et år med en meningsfuld forandring, hvor vi fokuserede mere på nøgleelementerne i vores nye plan, siger administrerende direktør Steve Easterbrook ifølge AFP.

Han nævner et større fokus på kundernes ønsker som en vigtig del af strategien.

Selv om omsætningen falder igen, er der forsat sorte tal på bundlinjen. Her blev overskuddet i fjerde kvartal på 1,19 milliarder dollar. Det svarer til 8,2 milliarder kroner.

mcd

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen