Berlingske Business

Møns bolchekonge køber prinsen af Store Merløse

René Harms

Møn Bolchers ejer, René Harms, har opkøbt Prins Jørgens Bolcher, hvor han selv startede som bolsjekoger for 22 år siden.

Møn Bolcher har opkøbt og overtaget virksomheden Prins Jørgens Bolcher, der er placeret i Store Merløse mellem Slagelse og Roskilde. Det fortæller Møn Bolcher i en pressemeddelelse, hvor prisen dog ikke fremgår.

I dag ejer bolsjekogeren René Harms 95 procent af Møn Bolcher, men for 22 år siden startede han sin karriere hos netop Prins Jørgens Bolcher, der dengang lå i Vordingborg. Siden skiftede Harms dog arbejdsplads til Møn Bolcher, og i 2005 overtog han halvdelen af virksomheden.

slik

Men nu slutter cirklen altså for René Harms, der drømmer om at lave en gourmetserie af bolsjer. I den henseende er erhvervelsen af Prins Jørgens Bolcher et skridt i den rigtige retning, fremgår det af pressemeddelelsen.

Efter planen skal Prins Jørgens Bolcher flytte ind hos Møn Bolcher i Stege, der er en del af Vordingborg Kommune. Desuden skal der ansættes nye medarbejdere, fortæller Thomas Krøll, der er administrerende direktør i Møn Bolcher, i pressemeddelelsen.

Billede

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen