Berlingske Business

Mikkeller laver ost med Arla

mikkeller
Overskrift
Foto: Hans Henrik Høgh.
 

Det succesfulde mikrobryggeri Mikkeller har i samarbejde med Arla udvikle to nye øl-oste.

Godt nyt til både oste- og ølelskere. Mikkeller, det supersuccesfulde bryggeri, og Arlas gourmetbrand, Arla Unika, har i fællesskab udviklet to nye oste. Det skriver Arla i en pressemeddelelse.

»Hos Arla Unika vil vi lave verdens bedste oste. Mikkeller laver nogle af verdens bedste øl – derfor er det oplagt, at vi samarbejder. Vi tænker jo begge, at alt er muligt. Hvis vi vil have en smag, så forsøger vi at lave den. Måske virker det, måske gør det ikke – men det ved vi først, når vi prøver. I første omgang har vi lavet to oste. Så må vi se, hvad vi ellers kan finde på i fremtiden,« siger osteudvikler ved Arla Unika Mads Østergaard Clausen i pressemeddelelsen.

Øl-ostene tager udgangspunkt i Mads Østergaard Clausens venskab med Mikkellers ejer, Mikkel Borg Bjergsøe. De to eksperimenterede allerede med øl i ostene i forbindelse med Copenhagen Beer Celebration i 2014. Siden da har de to firmaer formaliseret deres samarbejde.

Pics-Arla

pix-eviltwinøl

Den ene ost beskrives som en »øl-infuced blåskimmelost med det mundrette navn Twenty Thousand Leagues«, mens den anden, Cheasy Simcoe, i pressemeddelelsen beskrives som »en spiselig« IPA (Indian Pale Ale, der er en øltype, red.). Begge bliver lanceret på Copenhagen Beer Celebration 1. maj og kan efterfølgende købes i Arla Unikas butik i Torvehallerne på Israels Plads i indre København.

 

Ekspert i fødevaretrends Louise Byg Kongsholm betoner i pressemeddelelsen, at den type samarbejder kan resultere i nogle unikke produkter, som ingen af producenterne selv ville have kunnet udvikle. Hun ser en klar fordel i samarbejdet:

»Arla Unika og Mikkeller er begge darlings inden for hvert deres område, så det giver fin mening, at de slår sig sammen og bruger deres individuelle forcer og viden om henholdsvis øl og ost til at skabe noget sammen,« siger hun og uddyber:

»Timingmæssigt er det også et godt tidspunkt for Mikkeller. Mikkeller er et af de mest kendte mikrobryggerier, men der er kommet mange nye spillere på banen, så det gælder for Mikkeller om hele tiden at være to skridt foran de andre. Det er samarbejdet med Arla Unika et spændende eksempel på.«

Arla regnskab

Kronprinsparret-Arla

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen