Berlingske Business

Medie: Kornkonge har ingen kunder

Christian Bojesen
Den 18-årige »kornkonge« Christian Bojesen har et problem. Hans succeselskab Skadholm Agro, der i 2014 omsatte for over 80 mio. kr., har tilsyneladende ingen kunder. Foto:

18-årige Christian Bojesen har til flere medier fortalt imponerende historier om sit kornselskabs store millionomsætning. Problemet er bare, at hans påståede kunder tilsyneladende aldrig har hørt om ham.

Den 18-årige landbrugselev Christian Bojesen har indkasseret store mængder hæder og klap på skulderen for sin kometkarriere som kornsælger i millionklassen.

Den unge iværksætterkomet har i flere interview fortalt om sit kornmæglerselskab Skadholm Agro, som i 2014 omsatte for over 80 mio. kr. efter blot et halv år på bagen.

Problemet er bare, at hans påståede kunder aldrig har hørt om ham, skriver Metroxpress.

Avisen har tjekket op på den unge iværksætters kundebase og er kommet frem til, at 31 ud af 32 landmænd, som Christian Bojesen angiveligt skulle have handlet med, ikke kender noget til den 18-årige landbrugselev.

Metroxpress har adskillige gange forsøgt at komme i forbindelse med Christian Bojesen, men den 18-årige har ikke ønsket at lade sig interviewe.

Den unge landbrugselev blev i 2014 nomineret til iværksætterprisen, Ivækst-prisen.

»Det skader da vores brand og troværdighed, hvis vi blåstempler en svindler. Vi må stramme op på vores baggrundstjek af de nominerede i fremtiden, siger Peter Kofler, der er sekretariatschef i iværksætterorganisationen, Ivækst, til Metroxpress.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen