Berlingske Business

McDonalds vil sælge Big Mac i Vietnam

US-MCDONALDS-SALES
Den første butik i Vietnam vil ifølge koncernen komme til at ligge i Ho Chi Minh City Foto:

Vietnamesere får nu mulighed får at sætte tænderne i en særdeles amerikansk spise, fastfoodkæden McDonald's Big Mac burger. Den amerikanske fastfoodgigant har netop annonceret, at den vil åbne sin første restaurant i det kommunistiske land i starten af næste år. Det skriver Financial Times.

Den første butik i Vietnam vil ifølge koncernen komme til at ligge i Ho Chi Minh City og have McDonalds klassikere som Big Mac, Cheeseburgere og pomfritter på menuen.

Indrykningen af McDonalds i det aflange asiatiske land er en del af en større trend, hvor flere internationale selskaber er begyndt at interessere sig for det lukrative forbrugsmarked i Vietnam. På trods af landets sløje økonomiske vækst i forhold til sine asiatiske naboer, er Vietnam nemlig attraktiv som marked for kæder der sælger fastfood og drikkevarer.

Således åbnede den amerikanske kaffekæde Starbucks sin første butik i Ho Chi Minh City i februar, mens Subway, Kentucky Fried Chicken og Pizza Hut allerede er til stede på det vietnamesiske marked.

De amerikanske kæders indtog i Vietnam har dog ikke været helt uden problemer. McDonalds association med amerikansk kultur førte i midten af 90'erne til, at kæden blev afvist i Vietnams hovedstad Hanoi.

/ritzau/FINANS

Redaktion +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:finans[AT]ritzau.dk, www.ritzaufinans.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen