Berlingske Business
17:43Tak for i dag

McDonald's vil begynde at levere til døren

Mcdonalds
Foto:

McDonald’s vil indføre levering i Europa, fortalte McDonald’s onsdag på et møde for investorerne. Det er et af mange tiltag, som McDonald’s vil lave i fremtiden.

Nu er det måske snart muligt at få leveret en BigMac-menu til hoveddøren søndag formiddag, når tømmermændene slår hårdest. McDonald’s vil nemlig begynde at fokusere mere på deres faste kundeskare ved hjælp af en række nye tiltag, og et af disse tiltag er levering i blandt andet Europa, fortalte fastfoodkæden onsdag på et møde for virksomhedens investorer.

Det skriver Financial Times.

»Levering er et kæmpe millardmarked, som er eksploderet. Der er betydelige muligheder, som vi ikke har udnyttet endnu,« sagde Lucy Brady, chief strategy officer i McDonald’s, onsdag på mødet.

McDonald’s har længe fokuseret på at skaffe nye kunder ved blandt andet at indføre sundere mad, men kæden skifter nu strategi efter at have mistet omkring 500 millioner ordrer over de seneste fem år. McDonald’s vil i stedet omfavne sin identitet som en billig fastfoodkæde og stoppe med at jagte kunder, der i forvejen sjældent spiser på restauranterne, oplyste McDonald’s onsdag.

Guy Hands

Fastfoodkæden har allerede indført levering i dele af Asien og Mellemøsten, men den vil nu også indføre levering i blandt andet USA og Europa.

Firmaet ser en stor mulighed ved at indføre levering på flere af de store markeder, blandt andet fordi de fleste leveringsordrer kommer sidst på dagen, hvor restauranterne er mindre travle, og det kan firmaet udnytte, skriver Financial Times.

»Levering er den mest signifikante disruption i restaurantbranchen i vores levetid,« siger Lucy Brady.

US-MCDONALD-S-SA

Kritikere har længe sagt, at McDonald’s har behov for at fokusere på sine egne kunder, men Mcdonald’s har alligevel tilføjet flere salater og wraps til menukortet. Det har kæden i de seneste måneder dog fjernet igen, og nu vil den fokusere på sine faste kunder ved hjælp af nye tiltag, sagde Steve Easterbrook, administrerende direktør, på mødet onsdag.

Levering er ikke det eneste nye tiltag, som fastfoodkæden har planer om at indføre. Det vil blandt andet sørge for, at ’drive-thru’ går hurtigere i fremtiden.

Det skal ved hjælp af en app være muligt at holde på en af restauranternes parkeringspladser, hvorfra man kan bestille maden. Herefter vil en medarbejder komme ud til bilen med leveringen. Derudover skal det være muligt at bestille via app'en og efterfølgende hente maden i restauranten.

McDonalds - 20170123153343505_

Derudover vil kæden indføre mobilbetaling og mobilbestilling inden årets udgang i 20.000 butikker, hvoraf 6.000 er internationale, skriver Financial Times. Det skal mindske fejl ved bestillingerne, mens det vil mindske tiden ved lange og komplicerede bestillinger.

De nye tiltag kommer i kølvandet på, at McDonald’s har foretaget sin største kundeanalyse nogensinde, der viser, hvorfor de over de seneste år har mistet et betydeligt antal kunder. Analysen viser blandt andet, at kunderne går over til andre fastfoodkæder og ikke til sundere alternativer, hvorfor McDonald’s nu vil fokusere på sine egne kunder og sin egen identitet som billig fastfoodkæde.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen