Berlingske Business

McDonald's skuffer en smule på bundlinjen

mcd
McDonald's noterer i regnskabet, at særligt salget i Europa fortsat er under pres. Foto:

Især i Europa er fastfood-selskabet udfordret.

Den amerikanske fastfoodkæmpe McDonald's kom gennem andet kvartal med en omsætning på 7,08 mia. dollar. Det var næsten som ventet, da analytikere ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News havde kalkuleret med en omsætning på 7,09 mia. dollar.

På bundlinjen kan selskabet fremvise et plus på knap 1,4 mia. dollar, hvilket kan konverteres til et overskud per aktie på 1,38 dollar mod ventet 1,40 dollar.

McDonald's noterer i regnskabet, at særligt salget i Europa fortsat er under pres.

»Ud fra de seneste salgstendenser ventes vores resultater for resten af året at blive udfordret. Gennem McDonald's' historie har vi klaret os igennem mange forskellige operationelle og økonomiske miljøer. Jeg er sikker på, at vores system, den globale infrastruktur og det unikke brand vil gøre det muligt for os fortsat at levere vækst på lang sigt,« siger Don Thompson, administrerende direktør i McDonald's.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen