Berlingske Business

McDonald's lover at droppe buræg

MCDONALDS/
Fastfoodkæden McDonald's forsøger at tilvænne sig forbrugernes ændrede præferencer og lover derfor at stoppe med at bruge æg fra burhøns i alle 16.000 butikker i USA inden for ti år. Foto:

Fastfoodkæden McDonald's forsøger at tilvænne sig forbrugernes ændrede præferencer og lover derfor at stoppe med at bruge æg fra burhøns i alle 16.000 butikker i USA inden for ti år.

- Vores kunder er i stigende grad interesserede i at vide mere om deres mad, og hvor den kommer fra, siger Mike Anders, der er virksomhedens USA-chef, til The Independent.

McDonald's køber hvert år mere end 2 mia. æg i USA og yderligere 120 mio. æg i Canada, som bruges til morgenmadsmenuerne Egg McMuffin og Egg White Delight.

US-MCDONALDS

Siden 2011 har McDonald's dog købt 13 mio. æg fra fritgående høns, påpeger fastfoodkæden. Og det tal vil angiveligt stige, når McDonald's fra oktober begynder at tilbyde morgenmad hele dagen lang.

Meldingen kommer i kølvandet på løftet om at udfase brug af kød fra kyllinger, der er blevet fodret med antibiotika.

Også storrivalen Burger King har lovet at stoppe med at bruge buræg i maden fra og med 2017.

maccen

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen