Berlingske Business

Luksusis er den nye caffe latte

281680307.jpg
Foto: Iris.

Is er blevet den nye hverdagsluksus, vi forkæler os selv med.

Skal vi have is, er det ikke længere kun den billige fra køledisken. I Coops dagligvarebutikker er salget af is til knap 50 kroner bøtten steget betragteligt. Det gælder hele landet, men er mest markant i hovedstadsområdet, siger analysechef Lars Aarup til DR P4 København:

- Tendensen er, at der er en stigende interesse for kvalitetsis, og det tager også markedet fra den billigere is. God is er kommet på mode, og vi ser mange flere forskellige slags. Man kan sige, at isen har taget caffe lattens plads som den daglige forkælelse.

MARS-GERMANY/RECALL

Det er ikke kun i supermarkedernes kølediske at kvalitetsisen er populær. I hovedstadsområdet skyder det frem med isbutikker, der sælger hjemmelavet is, siger Gylle Svanholmer, der står bag bloggen Isdamen.dk til DR P4 København:

- Der er virkelig åbnet mange små, nye butikker. De er kreative og innovative og eksperimenterer med utraditionelle ingredienser som krydderurter, øl, avocado og olivenolie. Tidligere var der primært flødeis og italiensk gelato, men i dag kan man både få håndlavede ispinde, passionsfrugtsoftice og issandwich.

En af de nye isbutikker er Isoteket på Østerbro, der åbnede i begyndelsen af maj. Her laver indehaveren Jeppe Villadsen is med blandt andet bergamotte og birkes. Det går 'fantastisk', siger han til DR P4 København.

- Jeg sælger to-tre gange over mit budget. Meget af tiden har vi kø ud på gaden, og vi har allerede mange stamkunder.

Andre producenter af hjemmelavet is, der har udvidet i år er blandt andet Istid, Social Foodies, Ismageriet, Bæst og Mirabelle.

PARADIS Is - 20170526115055463

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen