Berlingske Business

Lidl stryger til tops blandt de største i Storbritannien -

BRITAIN-GERMANY-EU-RETAIL-INVESTMENT-BUSINESS-ALDI
Foto:

Lidl har fået vokseværk i Storbritannien. Supermarkedskæden har nu erobret en markedsandel på 5 pct., hvilket giver den en plads blandt de største supermarkedskæder i Storbritannien.

Det skriver The Guardian.

Ifølge konsulenthuset Kantar Worldpanel voksede salget i britiske supermarkeder med 3,7 pct. i første kvartal af 2017. Det er den største vækst i over tre år, der blandt andet har været drevet af det store salg af påskeæg.

Lidl

Ud over Lidl vokser rivalen Aldi også hurtigt i Storbritannien. Begge kæder har åbnet flere nye butikker og oprustet til priskamp mod andre supermarkedskæmper.

Efter to år med faldende priser på dagligvarer begyndte priserne stødt at stige ved udgangen af 2016. Dog er varer som smør, fisk, lam, bacon og påskeæg blevet billigere.

Billede

I første kvartal købte briterne påskeæg for 325 mio. pund. Sidste år blev der "kun" solgt påskeæg for 294 mio. pund.

Discountkrig tager livet af Kiwi-kæden i Danmark

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen