Berlingske Business
17:46Tak for i dag

Leverpostejs-ikonet Stryhns får mere sul på bundlinjen

stryhn
Foto:

Kunderne er blevet mere villige til at købe kvalitetsprodukter, og det har sendt Stryhns resultater op.

Stryhns er bedst kendt for sin leverpostej, men selskabet bag det kendte kødprodukt laver en stribe andre produkter. Det er dem, der har hjulpet koncernen til et 2015 med masser af sul på både omsætning og resultater.

Samlet kunne Roskilde-baserede Stryhns notere en omsætning på 607,9 millioner kroner - et hop på små 40 millioner kroner - og et resultat på 34,5 millioner kroner.

- Vi er både gået frem på grund af opkøb og innovation inden for vores eksisterende produkter.

JensensBøf

- Der er en trend imod mere kvalitet og mere forædlede varer, som eksempelvis lokalt producerede produkter og produkter med friske råvarer, siger administrerende direktør Kristian Kornerup Jensen.

Det er godt nyt for Stryhns, hvor netop nye produkter med mere fokus på kvalitet og forædling er strategien. Det betyder, at man kan tage mere for varerne.

Her er Stryhns hjulpet af, at kunderne efterhånden også er klar til at bruge flere penge på deres indkøb.

- Der er altid fokus på pris på dagligvarer. Men jeg oplever, at der er en meget større lyst til at prøve nye ting, forkæle sig selv og købe dyrere madvarer.

- Så fokus på pris er blevet mindre, og det er præcist det, vi har arbejdet efter. Det gælder om at være konkurrencedygtig i de hårde tider og have et godt tilbud, men også om at have noget mere lækkert, når forbrugerne er klar til det, siger Kristian Kornerup.

Det kan være økologisk mayonnaise, Graasten salater eller Langelænder pølser, der alle er i Stryhns stald. Der er mindre udvikling i markedet for leverpostej, men det er kun godt.

- Hele Danmark er vokset på leverpostej, og det gør Danmark fortsat. Også selv om der er kommet mange nye alternativer til postejen, siger Kristian Kornerup.

/ritzau/

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen