Berlingske Business

Lagkagehuset leder efter nyt navn

Ejeren af Lagkagehuset, Ole Kristoffersen, fortæller om sin suc
ARKIVFOTO. Foto:

Bager-brandet Lagkagehuset vil være internationale, men navnet er en hindring. Derfor er IDna Group i gang med udvikle et internationalt navn, der skal stå sin prøve i London.

I sidste uge meddelte Lagkagehuset, at kæden med de 36 butikker i Danmark vil ekspandere udenfor landets grænser, og at London bliver første destination for bagerkæden, skriver Markedsføring.dk.

Med start i London skal det internationale marked åbnes, men da man fra udenlandske kunder ved, at navnet "Lagkagehuset" er for svært at udtale og forstå, arbejder IDna Group nu sammen med Lagkagehuset for at finde netop det navn, som kan understøtte den kommende internationalisering.

IDna Group har fulgt Lagkagehuset siden Ole Kristoffersen flyttede fra sine oprindelige butikslokaler og ind i lokalerne i Lagkagehuset på Christianshavn, hvortil han fik udviklet en ny, visuel identitet af IDna Group.

Siden fusionerede Kristoffersen med Steen Skallebæk, som var vidt kendt for sit gode brød i det Sønderjyske, og grundet fusionen skulle den visuelle identitet videreudvikles, hvilket IDna Group stod for i 2008.

15BUSjesper.jpg

– Vi er stolte af at have lavet en visuel identitet, der er så stærk, at den har kunne rejse fra et par butikker til 36, siger Per Madsen, kreativ direktør hos IDna Group.

Det, at identiteten nu også skal rejse med på det næste skridt i den forretningsmæssige udvikling af Lagkagehuset, og introduceres til det engelske marked, er Per Madsen i sagens natur begejstret for.

– Når vi arbejder med identitet hos IDna Group, tager vi afsæt i virksomhedens Dna, det er sådan vi skaber stærke identiteter. Når Lagkagehuset i dag har så stærk en identitet på det danske marked, skyldes det, at virksomheden er tro overfor deres Dna, deres historie og de iboende styrker de besidder. Er en virksomhed tro overfor det den står for og tror på, så oplever vi ikke at disse styrker afgrænser sig til et enkelt marked, slutter Per Madsen.

Kapitalfonden FSN Capital, der ejer Lagkagehuset, oplyser, at tidshorisonten for åbning af første butik i London er 12 måneder. Lagkagehuset omsatte for knap 500 mio. kr. i Danmark sidste år.

Ejeren af Lagkagehuset, Ole Kristoffersen, fortæller om sin suc

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen