Berlingske Business

Kraft Heinz gør kur til Unilever - men får en kurv

KRAFT HEINZ-RESULTS/
ARKIVFOTO Foto:

Den amerikanske fødevaregigant Kraft Heinz bekræfter, at selskabet har foreslået en gigantisk fusion med hollandske Unilever - og er blevet afvist.

Det skriver Bloomberg News.

Offentliggørelsen kommer, efter at der har spekulation om, at Kraft Heinz havde gjort kur til Unilever. Og derefter har Kraft Heinz meddelt, at et forslag ganske rigtigt er blevet afgivet, men afvist.

»Der kan ikke være sikkerhed om, om et videre formelt forslag vil blive givet til Unilevers bestyrelse, eller om et tilbud overhovedet vil blive afgivet, hvad angår betingelserne for en transaktion,« skriver Kraft Heinz i en meddelelse.

Efter nyheden stiger Unilever-aktien 14 pct. i London og 11 pct. i Amsterdam, og dermed når den hollandske fødevaregigant op på en markedsværdi på 138 mia. dollar.

Blandt aktionærerne i Kraft Heinz, der selv er resultatet af en fusion mellem Kraft og Heinz, er blandt andet den amerikanske rigmand Warren Buffett. Kraft Heinz-aktien stiger knap 4 pct. i det amerikanske formarked.

Fra flere sider har der været spekulation om, hvorvidt kapitalfonden 3G Capital, som ligeledes er storaktionær i Kraft Heinz, ville opkøbe endnu en fødevareproducent og fortsætte de spareøvelser, som har fundet sted i Kraft Heinz.

Blandt andre mulige opkøbsmål har Mondelez, Kellogg Co. og General Mills været nævnt, skriver Bloomberg News.

27BUSjesper-rydahl-2-113149.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen