Berlingske Business
17:53Tak for i dag

Kohberg får sjette direktør på fem år: »Skal bevise, han er den rigtige«

Kohberg
Kohberg - Direktøren fra 2006-2011, Jan Gerber Foto:

Brødfirmaet Kohberg skifter direktør for sjette gang siden 2011. Peder Christensen erstatter Erik Bahsøe Bohsen.

Bare halvandet år efter at Erik Barsøe Bohsen tiltrådte som direktør hos brødgiganten Kohberg Bakery Group, er han nu blevet fyret. I stedet overtager Peder Christensen det varme direktørsæde – som den sjette siden 2011. Det fortæller Kohberg i en pressemeddelelse.

I første omgang bliver det dog kun som konstitueret direktør, Peder Christensen tiltræder. For tre måneder siden blev den 55-årige brødmand ansat som direktør for produktion og indkøb, men nu venter nye opgaver altså for Christensen, der har en lang karriere bag sig i brødbranchen.

Tidligere har han har arbejdet for bagerikoncernen bag Schulstad, Lantmännen Unibake, og været med til at grundlægge Easyfood, der leverer bagværk til kunder som Lidl, 7-Eleven og McDonald’s.

01BUSPix-Kohberg.jpg

Ifølge Jesper Fogtmann, den administrerende direktør i Koff A/S, selskabet bag Kohberg, har man valgt at indsætte Peder Christensen som konstitueret direktør for at se, om han trives i rollen:

»Vi følger udviklingen løbende. Det er noget, vi har været åbne overfor Peder omkring, og han har sagt, at han godt kan forstå situationen. Han skal bevise, at han er den rigtige,« siger Jesper Fogtmann, og fortsætter:

»Vi vil i bestyrelsen og ejerkredsen vurdere det næste halve år, om tingene kører. Vi ærgrer os over, at vi skal igennem det her igen, men sådan er det«.

Sjette chef på fem år

Fra 2006 til starten af 2011 hed direktøren hos Kohberg Jan Gerber, men siden da har firmaet fra Bolderslev i Sønderjylland skiftet direktør fem gange. Med halvandet år på posten, er Erik Barsøe Bohsen den, der har fået lov at blive længst, men nu er han altså også fortid.

De mange udskiftninger på direktørposten irriterer Jesper Fogtmann, der påtager sig en del af ansvaret. Han er dog ikke helt klar over, hvorfor det har krævet så mange forsøg at finde den rette afløser til Jan Gerber.

»Vi ville være allermest lykkelige, hvis vi havde ramt rigtigt første gang. Det er den femte udskiftning, det taler jo sit eget sprog,« siger Jesper Fogtmann, der i 2007 tiltrådte som administrerende direktør i Koff A/S.

Kohberg Bakery Group A/S omsatte i 2015 for 944 millioner kroner, men havde alligevel kun 1.8 millioner i overskud efter alle udgifter og skatter var betalt.

Tidligere Telia- og Kohberg-boss Jesper Brøckner

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen