Berlingske Business

Klokkerne ringer for overskud i Hjem-Is

Hjem-Is
Hjem-Is har med fire sønderjyder bag roret i den grad vendt skuden. Foto:

Der er kommet nye ejere hos Hjem-Is, og efter nogle magre år er der igen overskud på de blå isbiler.

For bare et år siden overtog fire sønderjyder ejerskabet af isbilsfirmaet Hjem-Is fra den Schweiziske madgigant Nestlé. Det har vist sig at være en god idé, for Hjem-Is har nu overskud, skriver Børsen onsdag.

09BUSViking-Is.jpg

Det er Frank Jørgensen Waller, Erik Thaysen, Tom Roth og Per Roth, der tidligere stod bag Viking Is, som har overtaget Hjem-Is. De har indtil videre succes med det foretagende, og Hjem-Is har et overskud før skat på 7,2 millioner. Det er betydeligt bedre end det foregående år under Nestlé-tøjler, hvor det blev til et driftsunderskud på 15 millioner og lavede afskrivningerpå mere end 70 millioner ved afhændelsen af virksomheden.

»Vi er meget tilfredse med resultatet i et år præget af integration af selskaberne Hjem-Is og Viking Is, men selvfølgelig særligt stolte over, at turnarounden og de valgte, strategiske fokusområder slår igennem på bundlinjen allerede i år ét,« siger administerende direktør Frank Jørgensen Waller til Børsen.

Produktion på den hedengangne på Hjem-Is-fabrik i Esbjerg.

Ledelsen har lavere forventninger til det næste regnskab, da de har investeret massivt i udvikling. Hjem-Is forventer, at man vil få et overskud på 4-6 millioner kroner i næste omgang.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen