Berlingske Business

Ketchup-mand i spidsen for Carlsbergs kamp i Asien

chris warm
Nu er manden fundet, der skal stå i spidsen for Carlsberg i Asien.

Carlsberg har været inden på chefgangen i fødevarekoncernen H.J. Heinz og hente manden, der skal stå i spidsen for markederne i Asien.

Nu er manden fundet, der skal stå i spidsen for Carlsberg i Asien.

Det bliver den 54-årige amerikaner Christopher Warmoth, der er udnævnt til Senior Vice President for Asien-regionen. Han kommer fra H.J. Heinz, som herhjemme er bedst kendt for at producere ketchup.

tegning 03112013


Her har han i de sidste ti år har haft ledende stillinger i Asien/Pacific og Kontinental-/Østeuropa, senest som Executive Vice President for Asien/Pacific, Afrika og Mellemøsten. Før ansættelsen i Heinz arbejdede Chris Warmoth i The Coca-Cola Company samt Procter & Gamble.

MCDONALDS_heinz_Business

”Jeg glæder mig meget til at komme til Carlsberg-gruppen, der er kendt for sine stærke mærker og en arv, som jeg finder virkelig inspirerende. Asien er en vækstregion med så mange muligheder og kulturer, som jeg i den grad beundrer og nyder. Jeg ser frem til sammen med lederteamet at bringe Carlsberg-gruppen videre til næste niveau i sin udvikling”, siger Chris Warmoth, der starter i Carlsberg den 13. januar 2014 og får base i Hongkong.

Carlsberg

Koncernchef for Carlsberg-gruppen, Jørgen Buhl Rasmussen, har følgende kommentar til udnævnelsen:

”Jeg glæder mig meget til at byde Chris Warmoth velkommen i Carlsberg-gruppen, både som medlem af Executive Committee og som chef for vores Asien-region. Han kommer med en omfattende og værdifuld erfaring fra multinationale virksomheder inden for hurtigt omsættelige forbrugsvarer, hvor han har opnået imponerende resultater i forbindelse med kommerciel eksekvering. Han har ligeledes stået i spidsen for vidtrækkende forandrings- og kompetenceopbygningsprogrammer. Siden Heinz i 2006 udnævnte Chris Warmoth som chef for Asien, har han leveret en årlig vækst på 15-20 pct. som resultat af sine stærke strategiske og kommercielle kompetencer. Jeg er overbevist om, at Chris bliver et fremragende aktiv for vores lederteam i Asien.”

BM

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen