Berlingske Business
17:17Ejendomsaktie lukker med voldsomt fald

Kendt Skagen-slagter skal sælge billetter for Tulip

Til BT: Slagter Munch, Skagen
Arkivfoto. Slagterbutikken, der fra årsskiftet overtages af Tulip, er godt kendt af de mange, der ferierer i Nordjylland, og vil have et godt stykke skinke eller spegepølse. Foto:

Det højt profilerede Skagen-firma Slagter Munch er solgt til Tulip og bliver en del af Danish Crown.

Hvem kunne ikke tænke sig en gang fin carpaccio fra Slagter Munch i Skagen?

Slagterbutikken, der fra årsskiftet overtages af Tulip, er godt kendt af de mange, der ferierer i Nordjylland, og vil have et godt stykke skinke eller spegepølse.

Familien Munch bag det højtprofilerede firma, der blandt andet er kendt for den berømte Skagen Skinken, der siges at kunne matche fine skinker fra Sydeuropa, har netop solgt firmaet Munch til Tulip Food Company. Dermed bliver den lille virksomhed fra årsskiftet en del af Danish Crown.

23BUS20160720-014834-4-1237.jpg

Slagter Munch laver i øvrigt 5.000 Skagen Skinker om året, og kan ikke lave flere.

Slagter Munch er et eksempel på en lille fødevarevirksomhed, der satser på kvalitet og højere priser. Ud over et stort kundeunderlag i butikken i Skagen er øvrige kunder specialforretninger og restauranter over hele landet.

»Slagter Munch producerer det ypperste håndværk og nicheprodukter, man kan få,« siger administrerende direktør Kasper Lenbroch fra Tulip.

Slagter Munch producerer alt fra produkter som Skagen-skinke til 50 forskellige varianter af spegepølse. Firmaet har et bredt slagterbutik-sortiment.

18BUSSKAGEN-183220.jpg

Slagterbutikken har i mange år købt ferske skinker fra Danish Crown i Sæby. Fra saltning til slutproduktet går der 12 måneder, og undervejs har butikkens medarbejdere fat i skinkerne 25 gange.

»Så det er rigtig håndværk,« siger slagtermester Jens Munch.

Med købet af Slagter Munch med omkring 20 ansatte vil Tulip dermed få et nyt unikt brand.Tulip har i forvejen brands som Tulip, GØL, Mou, Den Grønne Slagter og Steff Houlberg.

»Vi er meget glade for og ydmyge over at videreføre Slagter Munch, som er det måske stærkeste nichemærke i branchen. Slagter Munch vil fremover være en selvstændig enhed i Tulip,« siger CEO Kasper Lenbroch.

Det bliver fjerde generation i familien, Line og Marie Munch, der skal overtage den daglige ledelse af slagterbutikken efter deres far, slagtermester Jens Munch.

»De har mulighed for at gøre det endnu bedre end de foregående generationer i Slagter Munch. Jens Munch fortsætter naturligvis i virksomheden, så han kan give en masse inspiration til medarbejderne,« siger Tulips topchef Kasper Lenbroch.

Slagter Munch har i mange år købt svine-, lamme- og oksekød af Danish Crown.

»Vi får bl.a. et af vores signaturprodukter fra Danish Crown i Sæby, nemlig Skagen Skinken. Derfor er det helt naturligt for os at blive en del af Tulip, og vi ser positivt og fortrøstningsfuldt frem til det nye ejerskab,« siger slagtermester Jens Munch.

25BUSjekels-143050.jpg

Det er i år 50 år siden, at Jens Munch startede i lære som slagter hos sin egen far, Poul Munch, hvis far,
Christian Munch, grundlagde Slagter Munch i 1905.

Og som en krølle på historien kan vi fortælle, at Slagter Munch Sct. Laurentii Vej i Skagen ud over sine unikke slagterprodukter hver fredag sælger weekendmenuer for to personer.

I denne weekend er det urtefarseret perlehønebryst med rød spidskålssalat, råstegte sesamkartofler og svampesauce.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen