Berlingske Business

Kendt bagerkæde tæt på kollaps

kager
Foto:

Efter en turbulent tid kaster Guldbageren håndklædet i ringen og begærer rekonstruktion.

Den landsdækkende bagerkæde, Guldbageren, er på vej i dørken. Bestyrelse har efter en med kædens egne ord »turbulent periode« nu valgt at bede om rekonstruktion for overhovedet at sikre bagerkædens fremtid.

»Vi har vendt og drejet hver en sten i den her proces for at finde den bedste løsning for både medlemmer og samarbejdspartnere. Men også for vores mange kunder, der køber deres brød hos Guldbageren, fordi de ved, hvem vi er, og hvad vi står for. Den oplevelse må, skal og vil vi ikke ændre på med en rekonstruktion, og derfor vil vores kunder fortsat kunne kende vore forretninger på navnet, logoet og det gode bagværk. Samtidig er det vores klare hensigt, at medlemmerne af Krummeklubben skal blive mindst muligt berørt af processen”, siger direktør og bestyrelsesmedlem i Guldbageren A/S, Michael Mikkelsen.

Emmerys

Guldbagerens bankforbindelse har med kort varsel opsagt kædens engagement sidste år, og desuden har en del af bagerene forladt kæden, så kædens forpligtelser ikke længere matcher antallet af medlemmer til at bære ansvaret.

pix-thor

Ifølge Michael Mikkelsen har det ikke været de enkelte lokale og selvstændige Guldbager-forretninger, der har været økonomisk trængt, men udelukkende kædesamarbejdet.

Guldbageren A/S er et selskab ejet af medlemmerne, og selskabets formål er at agere konsulent-, markedsførings- og indkøbsvirksomhed for Guldbageren-kædens selvstændige forretninger.

pix-brød

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen