Berlingske Business

Kellogg leverer som ventet trods valutaknas

KELLOGG-RESULTS/
Den stærke dollar gør ondt på den amerikanske fødevareproducent Kellogg, som sælger mange af sine produkter i anden valuta end den amerikanske. Foto:

Den stærke dollar gør ondt på den amerikanske fødevareproducent Kellogg, som sælger mange af sine produkter i anden valuta end den amerikanske.

Udviklingen kommer imidlertid ikke overraskende for analytikerne, som stort set formåede at ramme plet i forhold til de resultater, cornflakesproducenten tirsdag præsenterede for finansmarkedet.

Omsætningen er opgjort sammenligneligt til 3498 mio. dollar i andet kvartal, hvilket var 5,4 pct. lavere end i samme periode sidste år. Ser man bort fra valutakursernes ugunstige udvikling var der dog tale om en flad omsætningsudvikling.

Miljøforkæmpere: Landbrug kan nemt udlede mindre ammoniak

Den justerede indtjening per aktie faldt endvidere 9,8 pct. til 0,92 dollar, hvilket var lige præcis det, som analytikerne ifølge Bloomberg News havde estimeret. Kellogg fastholder i øvrigt forventningerne til indtjeningen for hele året.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen