Berlingske Business

Just Eat leverer fede salgstal - men lidt mager indtjening

justeat
Just Eat har leveret et regnskab, der viser, at der var mere sul på salget i 2015 end ventet. Foto:

Just Eat har leveret et regnskab, der viser, at der var mere sul på salget i 2015 end ventet. Omvendt var indtjening en anelse slankere end året før.

Europas største online takeaway-gruppe præsterede en omsætning på 248 mio. pund i 2015 til sammenligning havde analytikerne ventet en omsætning for 2015 på 245 mio. pund ifølge data indsamlet af Bloomberg.

US-PRICE-OF-MILK-RISES, -POTENTIALLY-RAISES-COST-OF-CHEESE-AND-P

Just Eat forudser desuden, at salget vil blive øget i indeværende kalenderår, og ser på den baggrund en omsætning på 350 mio. pund i 2016.

Men mens omsætningen altså overgår analytikernes forventninger, skuffer Just Eat på resultatet før skat. Det faldt til 34,6 mio. pund fra 57,4 mio. pund året før. Driftsindtjeningen før renter, skat, af- og nedskrivninger (EBITDA) overraskede dog analytikerne positivt, idet det endte på 59,7 mio. pund mod ventede 58 mio. pund.

Just Eat

Takeaway-gruppens resultat og forventninger bør mindske bekymringerne omkring konkurrence og vækst, påpeger finanshuset Goldman Sachs over for Bloomberg News.

Aktien i Just Eat stiger tirsdag formiddag med 5 pct. til 405,10 pence på børsen i London.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen