Berlingske Business

Jensen's Bøfhus på vej til at sælge ud

af
Jensen's Bøfhus er på vej til at frasælge sin detailafdeling, som siden 1997 har leveret saucer og spareribs til de danske supermarkeder. Foto:

Jensen's Bøfhus er på vej til at frasælge sin detailafdeling, som siden 1997 har leveret saucer og spareribs til de danske supermarkeder.

Jensen's Food Group, som er koncernen bag det velkendte bøfhus, er på vej til at sætte undervirksomheden Jensen's Køkken til salg, og det kan give ejeren bag, Palle Skov Jensen, et trecifret millionbeløb i gevinst. Det skriver Børsen.

Jensen's Køkken, som i starten leverede udelukkende til koncernens egne bøfhuse, men nu leverer til detailhandlen i flere lande, havde i 2013 et mindre overskud på 2 millioner kroner. Nu er der tegn på, at den del af forretningen skal sælges fra, og ifølge Børsen har investeringsbanken SEB fået mandat til at finde ud af, om man kan finde mulige købere til Jensen's Køkken.

Virksomheden sælger blandt andet spareribs og den kendte Jensen's Favorit Sauce, og selv om Jensen's Køkken skulle blive solgt, er der intet der tyder på, at produkterne forsvinder ud af kølediskene, da de kendte bøfhusprodukters brandværdi er en af virksomhedens helt store aktiver.

Jensens Bøfhus i Århus C.

Jensen's Food Group havde i 2013 et underskud på 14,7 millioner kroner, og nettoomsætningen faldt med 17 millioner i forhold til året før til 926 millioner i 2013. Ifølge Dorthe Wimmer, der er detailekspert ved Retail Institute Scandinavia, ville et frasalg give mening.

»Med et salg af Jensen's Køkken vil man kunne investere i nye tiltag, der kan tage kampen op mod den stigende konkurrence,« siger Dorthe Wimmer til Børsen.

Jensen280914_Business

Den stigende konkurrence på markedet for bøfhuse udgøres især af den nye Restaurant Flammen, som de seneste år har kunnet fremvise overskud på over 37 millioner, og de har ekspanderet konstant, siden de i 2009 for første gang udvidede med en restaurant i Kolding. Her mener Dorthe Wimmer, at Jensen's Bøfhus kan få en fordel af at sælge detailforretningen fra, så de kan fokusere på kerneforretningen - bøfhusene.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen