Berlingske Business

Jensens Bøfhus lukker restauranter for at vende nedgangen

Christian Liliendahl - 2017112
De seneste måneder har Jensens Bøfhus meldt ud, at man vil lukke restauranter i blandt andet Aarhus, Odense og Fredericia. Scanpix/Christian Liliendahl/arkiv

Det danske bøfhus lukker en række restauranter og åbner for at sælge forretningsben.

København. Ledelsen i Jensens Bøfhus sætter nu gang i en stor oprydning i et forsøg på at redde restaurantkæden. Det skriver Børsen.

Flere restauranter skal lukkes, og der skal sælges ud af kunstværker og ejendomme for millioner.

- Vi kigger på alle vores aktiver lige nu. Især dem, der ikke tilfører værdi til vores kerneforretning, siger den nytiltrådte topchef, Dorte Gleie, til Børsen.

De seneste måneder har Jensens Bøfhus meldt ud, at man vil lukke restauranter i blandt andet Aarhus, Odense og Fredericia.

Men ifølge Børsen kan flere kan se frem til at få kniven.

600547751.jpg

Jensens Bøfhus på Trianglen på Østerbro har længe kørt med underskud, og den bliver lukket til nytår.

Også Jensens Bøfhus i Roskilde er sat til salg, og cirka ti ud af i alt 40 restauranter i Sverige og Danmark er i spil til at blive lukket. Det sker, fordi de giver underskud.

Jensens Bøfhus har tabt 117 millioner kroner på tre år.

Dorte Gleie overtog posten som administrerende direktør fra stifteren af Jensens Bøfhus, Palle Skov Jensen, i september.

I oktober fik Palle Skov Jensen økonomisk hjælp fra en række fynske erhvervsfolk, blandt andre milliardæren Torben Østergaard-Nielsen.

Det britiske konsulenthus Anpro har lagt en plan, der skal redde den skrantende restaurantkæde.

- Og det er den plan, vi nu er ved at eksekvere, siger Dorte Gleie.

/ritzau/

27BUS20170623-141454-4-0945.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen