Berlingske Business

Hollandsk ingredienskoncern løftet af svag euro

DSM

Den hollandske ingrediens- og kemikaliekoncern DSM's andet kvartal fik et vitaminboost af valutaudsving i et ellers relativt vækstfattigt kvartal.

Omsætningen steg godt nok 12 pct. i kvartalet, sammenlignet med andet kvartal af 2014, til 1965 mio. euro. Men 10 pct. af det skyldtes valutaudsving, og 1 pct. skyldtes opkøb i årets løb.

nemid

Driftsresultatet, EBITDA, steg 6 pct. til 279 mio. euro og overgik dermed markedets forventning på 273 mio. euro. med lidt over 2 pct. ifølge Bloombergs estimat, som dog kun omfattede fire analytikere.

Divisionsmæssigt var der mest vækst i DSM's salg inden for Nutrition, der leverer ingrediens- og kosttilskud til både mennesker og dyr. Her var der en vækst på 16 pct., hvoraf de 13 pct. dog stammede fra valuta og opkøb.

DSM holder fast i sine 2015-forventninger om EBITDA-vækst i forhold til 2014, men erkender, at fremgangen primært kommer fra svækkelsen af euroen.

Servicekoncernen ISS fik resultat på over en milliard

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen