Berlingske Business

Hollandsk ingredienskoncern løfter salg med hjælp fra valuta

FRANCE-ENERGY/
Foto:

Den hollandske ingrediens- og kemikaliekoncern DSM har takket være gunstige valutakurser haft en pæn fremgang i omsætningen i tredje kvartal.

Det hollandske selskab havde i månederne juli, august og september et salg på 1.945 mio. euro, hvilket var en fremgang på 8 pct. i forhold til samme periode året før. Fraregnet valutaeffekter er der dog kun tale om et løft på 2 pct.

DSM, der på nogle af sine forretningsområder konkurrerer med Chr. Hansen, skriver, at det blandt andet er et godt salg af kosttilskud til både mennesker og dyr, som trækker salget op. Udviklingen på toplinjen var helt på linje med analytikernes forventninger, skriver Bloomberg.

Driftsresultatet før af- og nedskrivninger, EBITDA, af fortsættende aktiviteter landede på 287 mio. euro, hvilket var en spids højere end analytikernes forventninger, som lød på et driftsoverskud på 283,2 mio. euro.

DSM oplyser i regnskabet, at det igangsætter et effektiviseringsprogram til 125-150 mio. euro, som skal mindske de faste omkostninger.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen