Berlingske Business

Heineken sælger mere øl end ventet i godt sommervejr

HEINEKEN-RESULTS/
Bryggerigiganten Heineken kom ud af tredje kvartal med en vækst på toplinjen, der var markant stærkere end ventet. Foto:

Bryggerigiganten Heineken kom ud af tredje kvartal med en vækst på toplinjen, der var markant stærkere end ventet. Stor vækst i Europa som følge af en varm sommer har hjulpet salget, skriver Heineken.

Det organiske salg af øl steg med 5,4 pct., og det var markant mere end ventet. Ifølge Bloomberg News havde analytikerne ventet en stigning på 2,6 pct.

- Det samlede salg af øl voksede med 5,4 pct. i tredje kvartal, ført an af stærk vækst i volumen i Europa støttet af godt sommervejr, og fortsat vækst i Nord- og Sydamerika, og Asien- og Stillehavs-regionerne. I Afrika, Mellemøsten og Østeuropa var udviklingen flad, skriver Heineken i regnskabet.

HEINEKEN-RESULTS/

Den organiske vækst i omsætningen endte på 7,5 pct., hvor analytikerne havde ventet en vækst på 3,9 pct. I kontanter svarede det til en omsætning på 5,51 mia. euro, godt 41 mia. kr., mod analytikernes forventninger om 5,32 mia. euro.

Omsætningen hjælpes på vej af gunstige valutakurser, skriver bryggeriet. Heineken oplevede ligeledes organisk vækst i salget af premium-øl på 3,9 pct., drevet af stærk udvikling i Brasilien, Storbritannien, Italien og Spanien.

A worker loads bottles of beer into a crate at a factory of Hano

På bundlinjen endte overskuddet for de første ni måneder på 1776 mio. euro mod 1091 mio. euro i samme periode i 2014.

Fremadrettet venter selskabet positiv organisk omsætningsvækst i 2015 - og volumenvækst på et mere moderat niveau end i 2014. Heineken venter dog, at hoveddelen af væksten vil komme i hus i andet halvår af 2015.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen