Berlingske Business

Heineken og Carlsberg kæmper om øltørstige asiatere

A worker loads bottles of beer into a crate at a factory of Hano
ARKIVFOTO. Onsdagens halvårsregnskab fra Carlsberg vil ifølge analytikernes forventninger bære præg af den aftagende økonomiske vækst i Kina og hård konkurrence med ærkerivalen Heineken på det vietnamesiske marked. Foto:

Onsdagens halvårsregnskab fra Carlsberg vil ifølge analytikernes forventninger bære præg af den aftagende økonomiske vækst i Kina og hård konkurrence med ærkerivalen Heineken på det vietnamesiske marked.

Det skriver dagbladet Børsen.

- Der er rigtig grus i maskineriet i Kina, og det vil gøre tingene sværere for Carlsberg, siger Morten Imsgard, senioranalytiker i Sydbank, til dagbladet Børsen

Carlsberg er ikke den eneste, der har oplevet modvind i Kina. Store internationale bryghuse, deriblandt SAB Miller og AB-Inbev, har rapporteret om lavere volumen på det kinesiske marked, med fald på mellem 3 og 6 pct.

Unibrew

Ifølge Morten Imsgard er Vietnam i Asien det vigtigste marked næst efter Kina, hvor Carlsberg i sidste kvartalsmeddelelse havde oplevet en markant tilbagegang, og meget tyder på, at samme tendens vil tegne sig i det forekommende regnskab.

Carlsberg har måtte erfarer, at succes og vækst i Vietnam i høj grad afhænger af geografisk placering, hvor Carlsbergs resultater i det nordlige Vietnam står i skarp kontrast til den økonomiske vækst i det sydlige Vietnam, hvor Heineken sidder på den største markedsandel og har formået at skabe tocifrede vækstrater.

FILE DENMARK ECONOMY CARLSBERG

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen