Berlingske Business

Heineken i fremgang med vækst i Amerika, Asien og Europa

epaselect NETHERLANDS BUSINESS HEINEKEN
Arkivfoto: Heineken ølkapsler. EPA/KOEN VAN WEEL Foto:

Bryggeriet Heineken har haft fremgang i både salg og indtjening i det forløbne år, hvor salget er steget i Nord- og Sydamerika, Asien og Europa, mens det omvendt er faldet i Østeuropa og Afrika.

Alt i alt var salget på 20,5 mia. euro i 2015, hvilket var en stigning på 6,5 pct. i forhold til 2014, mens fremgangen lyder på 3,5 pct., hvis man fraregner valutaeffekter.

Indtjeningen steg til 1,9 mia. euro sidste år, og det var en forbedring på 25 pct. over året. Både overskuddet og omsætningen var mere eller mindre på linje med forventningerne blandt analytikerne, skriver Bloomberg News.

I forbindelse med ny spareplan skærer Carlsberg 2000 stillinger

I 2016 venter bryggeriet fremgang i både indtjening og omsætning, hvor selskabet regner med at øge sine marginer i henhold til sin målsætning om en forbedring på 40 basispoint om året.

Carlsberg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen